2009-12-26
00:12:41

julafton 2009

firade som sagt denna dag i uddevalla. var där lite efter klockan tre efter mycket om och men som vanligt. gjorde misstaget att inte äta någon frukost och inte heller äta något innan vi åkte vilket var dumt då maten inte stod på borde förrän närmare 19.00, vrålhungrig! innan den blev det mest glögg, knäck, choklad, kalle anka, massa prat & diskussioner och lite annat sånt där som alla gör på julafton hehe.

mat sen då. har upptäckt att jag ÄLSKAR rökt lax, så jävla gott! tror jag åt säkert 5 eller 6 filéer, mumma som bara den. onyttigare saker kan man ju äta också liksom.

efter maten blev det ris ala malta och efter det julklappsutdelning. vi hade till och med en tomte haha! var en hel del klappar under granen så det tog sin lilla stund. jag hade inte önskat mig nått spec, bara typ pengar & presentkort så det fick jag en del av. lillebror hade köpt ett presentkort som gäller för alla affärer här i åmål, på inte en så liten slant heller, så det var mycket uppskattat! ska gå en runda på bergers & accenten och se om jag hittar nått fint till lägenheten. resten av grejerna jag fick var träningskläder och inredningsprylar. båda sakerna mycket uppskattade och välbehövda!

däremot så vet jag inte om jag blivit gammal eller ej haha men jag bryr mig faktiskt inte ett dugg om julklappar längre. jag tycker att jag har allt som jag vill ha redan. jag har L och det är det enda som räknas. tycker att lite fler människor ska tänka på vad som verkligen betyder något istället för att va så jäkla pryltokiga.

till mamma & pappa hade jag köpt lite nya snygga kuddar som de kan ha i den nya soffan som kommer snart. till mormor köpte jag & lillebror ljushållare som var jättemysiga. lillebror fick en jacka, tror han va nöjd hehe.

min faster fick en spikmatta, tycker det var lite komiskt haha så jag skrattade gott. ena kusinen fick en massa köksredskap & sånt. dags att flytta hemifrån kanske? hehe.

klockan blev mycket till slut och jag hade världens ångest inför jobbet eftersom det var så sent på kvällen så jag var lite olycklig där mot slutet hehe. lite efter ett gav jag upp och bad om att få gå och sova, så det gjorde jag. sov gott de 5 timmar jag fick haha.

upp tidigt imorse för att sätta mig på bussen till åmål. så jävla trött var jag.. men var framme tidigare än beräknat så behövde ej stressa till jobbet.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: