2009-12-26
15:37:29

vad ska man med pengar till?

en arbetskamrat berättade en lite intressant sak för mig. hon hade någon bekant kvinna som var tillsammans med en man som ägde en massa fastigheter, och därmed hade han väldigt mycket pengar. men så hände det att mannen fick någon cancersjukdom, som sedan visade sig vara så framskriden att det inte fanns något att göra. så mannen frågade läkaren:

-"finns det ingenting jag kan göra? kan jag köpa mig ur det här på något vis, jag betalar vad som helst, jag har jätemycket pengar!"

och läkaren svarade:

-"nej, tyvärr det här går inte att köpa sig ur. det finns ingenting att göra åt detta."

mannen sa:

-"vad fan ska man med pengar till egentligen?"



tycker att det är lite av en tankeställare.
såhär i juletider säljs det väldigt mycket lotter av alla dess slag, och därmed blir det säkert en hel del storvinnare. jag personligen vinner aldrig något, inte ens på liseberg hehe. men jag har tur i kärlek och det är så JÄVLA mycket bättre!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: