2009-11-03
22:15:41

this is me, now

du heter: sofia.
smeknamn: fia!
låt som när du är ledsen sörjer till: hmm, svårt.. tror inte det finns någon faktiskt..
vad tror folk om dig? att jag är en dryg jävel.. haha det är sant, har hört det från flera.
stämmer det? verkligen inte.
vad får du oftast komplimanger för? mina megalånga ögonfransar. när jag jobbade i kassan på ICA var det alltid någon som frågade om jag hade lösfransar hehe. av L får jag komplimanger varje dag för precis allting.
vad säger du för att imponera på någon? om jag ska va ärlig så brukar jag alltid skryta lite om mina betyg och att det alltid gått bra för mig i skolan, men det är något som jag är stolt över och har kämpat hårt för så det är tillåtet att skryta om.
hur imponerar man på dig? genom att dra ett riktigt roligt skämt. men å andra sidan skrattar jag åt det mesta så det lär inte va så svårt att imponera på mig hehe.
brukar du skratta för dig själv? självklart! tycker om att driva med mig själv och jag är en tös som hittar på en del tokigheter så jag brukar skratta åt mig själv en del haha.
vad står det i ditt senast inkomna SMS? "ok. jag bara undrade en sak. tar det sen. kollade just ullared-kjell för tredje gången ;) puss :)" från älskade L.
var bor du? på norrstrand i karlstad.
trivs du där? absolut! med bästa sällskapet och way borta från hysteriska studentområdena, gött eller!
äger du några converse: inga riktiga men ett par i converse-stil från skopunkten, de duger också!
brukar du bli för full: omg ja.. skulle ljuga om jag sa nått annat. men inte varje gång såklart. men, jobbar på att lämna det bakom mig.
är du allergisk mot något: nope!
har du haft sex idag: nope!
nästa mål i ditt liv: slutföra min utbildning, då det är lite kämpigt just nu.
hur svarar du i mobilen:
om det är ett okänt nummer eller dolt nummer så svarar jag 9 av 10 gånger inte alls. annars är det "ja det är sofia!".
vem ringde du senast? L, igår kväll.
vad sa den du senast pratade med i telefonen: att jag skulle sova gott, hihi.
antal timmar sömn inatt: 7 kanske.. ?
sov du ensam: yes!
brukar du komma i tid: ja, det får jag allt säga. men har nog ärvt en liten tidsoptimist-gen från far min.
när mår du bra: söndag kväll hemma med min L, med hans underbara lagade mat och sen en film efter det. vardagslyx i sin yttersta form!
när blev du fotad senast: hmm det måste ha vart längesen, tacksittningen tror jag.
vanligaste färg på dina kläder: svart och vitt. vita lite längre linnen med brottarrygg är basplagget i min garderob och något jag spontanshoppar varje gång jag är på stan.
vad tycker du om fötter: ingen höjdare va? haha.
favoritdryck på morgonen: kaffe! numera kommer jag knappt upp på morgonen utan kaffe, tragiskt jag vet.
rakar du benen: tycker det är bland det tråkigaste man kan göra haha, men det är klart jag gör!
när brukar du oftast gå och lägga dig: det är otroligt olika, har en riktigt labil dygnsrytm haha. på vardagarna blir det mellan 23 och 01. inge bra, jag vet.. på helgerna blir det nog detsamma. om det inte är en utelördag, då blir det inte innan 02.30.
är du blyg? det beror på vad det är för nya människor. att prata med människor som jag inte känner eller aldrig har träffat förut så har jag inga som helst problem, det är bara kul! detta har jag nog jobbet på ICA att tacka för, då måste man såklart prata med alla. men om det handlar om nya människor som har någon sorts betydelse, eller vad man ska kalla det, så är det svårare. som i helgen när jag träffade MASSA släktingar till L, då var jag blyg haha.
sysslar du med någon idrott: har ju dansat större delen av mitt liv, sen har det även varit drill och cheerleading. numera har jag lagt det på hyllan, så nu blir det bara träning på SATS för mig.
vill du hellre ha mail än brev: spelar ingen roll.
tror du på kärlek vid första ögonkastet: ja, det är klart! men så behöver det inte alltid vara.
har du spytt offentligt: hehe japp, ett antal gånger. på stadsbussen, utanför blue moon.. listan är tyvärr rätt lång haha.
är du nöjd med ditt liv: just nu känns det rätt okej. varje dag är en kamp för mig vad gäller motivation till allt i livet. men numera känner jag en harmoni som jag inte känt på länge, det är skönt.
är du bortskämd: ja, både av föräldrar och pojkvän. men så är jag ju generös jag med så..
vad gör du i morgon: det blir ett par timmars VFU, sen ska jag till stan och göra lite ärenden. sen vet jag icke..
vad är det värsta du vet? ångest, i alla dess former.
hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? när jag jobbade var det en sjukt stor summa haha, numera när pengarna inte räcker så långt blir det mindre, max 1000 kr, men det är ändå för mycket..
vilken kändis tycker du är en bra förebild? har ingen direkt respekt för kändisar..
vad längtar du till? resan till paris den 26 november. längtar ihjäl mig!
vad är det finaste du fått? det finaste jag fått är min sex and the city-box. lite ytligt kanske att säga just den, men den serien betyder så mycket för mig på så många olika sätt så jag kan inte ens beskriva.
hur gammal är du: fyller 22 år den 30 november.
du samlar på: inget speciellt så.. kläder kanske?
gröna eller röda äppeln: röda! ingrid marie is the shit.
vem ringer du när du är arg/ledsen: oftast ringer jag inte någon då jag är expert på att hålla allt inom mig.
gillar du golf: tycker ju inte att det är någon sport direkt om man säger så.. en sport ska man bli svettig av, vem fan tror att tiger woods svettas i sina dyra golfkläder? precis.
vilken tid gick du upp idag: 07.50
har du sovit i din egna säng inatt: nej, i åmål sover jag på en lånad säng då min egna står i lägenheten på frödings.
är det okej att gråta: självklart!
när grät du senast: det var i lördags då jag kikade på en väldigt sorglig ny film som heter "my sisters keeper".
vad skulle du göra om du vann en miljon: jag skulle köpa en båt till L för det har jag lovat haha. sen skulle jag betala den studieskuld jag har hunnit få.. resa lite..
bär du glasögon eller linser: nope!
tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: nope!
när går du upp ur sängen en helgmorgon: hmm är jag helt ledig blir det nog inte förrän 11..
vill du gifta dig: jaaa!
vill du ha barn: jaaa!
solar du ofta: på sommaren blir det en del. men går inte till solarier på vintern..
är du bra på att laga mat: haha inte i jämförelse med L.
är du flygrädd: det är fifty fifty.. jag tycker om starten och landningen men inte tiden därimellan.
hur vig är du: har vart vig under dansdagarna, men nu är jag som ett kylskåp.
är du musikalisk? njae..
vad dricker du helst när du är törstig: vatten!
tror du på ett liv efter döden: tror helt fullt på att det finns en himmel och att man där uppe får leva precis som under den tiden på jorden när man var som lyckligast.
tycker du om sushi: varken eller..
vad äter du helst när du ser på film: chips!
bor dina föräldrar tillsammans: yes!
har du tandläkarskräck: när jag var yngre hade jag det, inte nu dock..
har du någon gång gråtit dej till sömns: ett par gånger ja.
biter du på naglarna: inte nu längre..
senaste låt du hörde: rihanna - the wait is ova.
Postat av: lina

fyller 23 år?? näääj du är väl 87a?

2009-11-03 | 22:36:47
URL: http://linawestin.blogg.se/
Postat av: lina

sv: ja du, hoppas inte på kryckor.. saknar dom inte precis, även om dom har vart mina bästa vänner många gånger =) men de är inte säkert att de blir nån operation, orkar egentligen inte me mera sånt.. men jag vill ju bli helt bra så de kan va värt de!

2009-11-03 | 22:52:40
URL: http://linawestin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: