2009-11-05
23:28:04

vikthets


klicka HÄR och läs. det är helt sjuk! låter som en klyscha att säga jag vet men: vart fan håller världen på att ta vägen?

finns väl inte många unga tjejer som känner den där pressen alltså. jag är definitivt en utav dom. påstår INTE att jag haft någon ätstörning men när jag bara var 14 fick jag för mig att jag skulle banta. det var mycket som var inblandat i det beslutet.. och visst lyckades jag, förlorade 4 kg på två veckor. helt stört.. det lämnade jag dock efter ett litet tag, som tur var. men jag har väl mer eller mindre alltid haft lite hang-ups kring det där med vikt och att vara smal, men det har aldrig varit något som riskerat att bli farligt. som tur är.. jag vet det finns andra tjejer som inte haft den turen, och det är otroligt olyckligt. önskar verkligen att de idealen som gällde på 50- och 60-talen gällde idag, om man nu ska ha några ideal. ideal är skit, alla ska få vara som de är skapta.

väger mig aldrig, men sedan september jag har jag väl lagt på mig några extra kilon. kan hända att jag väger aningens för mycket i förhållande till min längd. men å andra sidan trivs jag faktiskt som jag är just nu, något som inte har hänt sedan jag var 14. jag orkar faktiskt inte hålla på att oroa mig och fixera mig vid hur jag ser ut och vad jag väger, ska verkligen försöka hålla det.

i måndags kväll satt jag med mamma och kikade på ett nytt modeprogram som börjat på ettan, med karin winther som programledare. programmet handlade för kvällen om new yorks modevecka, och då visades det såklart klipp från runway med pinnsmala modeller. min mamma som hatar allt vad ideal heter kommenterade detta såklart och undrade hur jag kunde med att sitta och kolla på det.. jag svarade "men jag skiter väl i modellerna!" - vilket var något jag aldrig skulle kunna säga om det var för ett par år sedan.

just med tanke på artikeln jag länkat till däruppe, mina egna tankar och att andra tjejer inte haft samma tur blir jag så JÄVLA förbannad när jag läser blogginlägg som DETTA. hur fan kan man sitta och skriva så? totalt respektlöst och jag hoppas någon sätter bruden på plats.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: