2010-04-01
14:28:23

ur en students synvinkel

förra åmåls-tjejen monika har nyss skrivit ett otroligt bra inlägg om nackdelar & fördelar med att vara student. klicka HÄR för att läsa mästerverket!

tänkte kommentera det hela lite också för att ge det en dimension till från en annan student. nu ska väl inte jag uttala mig så mycket om ämnet då jag inte läser en utbildning med samma tempo som de flesta andra. min utbildning har ett väldigt lågt tempo, inte mycket att göra, ca 6 timmars lärarledd tid/vecka. sen har jag bara skrivit 2 st tentor hittills, vilket jag gissar är sjukt lite.. men iaf.

- ja, pengarna är nog det största minuset i det hela. du lever på pengar som inte är dina liksom.
- fördelen att kunna ta "ledigt" är guld värt alltså, tycker att karensdagar när man jobbar är DREEET!
- att komma bort från sin uppväxtort är en stor fördel för mig personligen. vågar inte tänka på hur mitt liv hade sett ut om jag fortfarande bott i åmål.. till att börja med hade jag då inte träffat L, och just det känns som en mardröm.
- att man får en utbildning och i framtiden kan kalla sig för akademiker är såklart ett stort plus. men å andra sidan är det en hel del akademiker som med en ordentlig utbildning och kunskap i ryggen ändå inte får något jobb, och sedan står där med en fet studieskuld.. det skrämmer en del tycker jag.

slutligen ger monika ett otroligt bra pris när hon skriver om det där med kurslitteraturen. jag har flera kurskompisar som köper all sin litteratur i nyskick, varför i helvete gör man det? totalt jävla onödigt, särskilt med tanke på att just vi läser kurser där man knappt öppnar böckerna. stöööört.

Postat av: Anonym

haha kul att någon tyckte det var intressant;)

2010-04-05 | 15:59:09
URL: http://monkans.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: