2010-03-24
21:41:05

kära kära csn, ibland är ni snälla

när vi ändå är inne på detta tråkiga och ångestfyllda (i alla fall när man är student) ämnet PENGAR. så kan jag ju dela med mig av lite andra finansiella bryderier jag haft en liten tid nu.. jobbade ju som sagt som en tok i somras och fick massa lön + semesterersättning + utbetalda semesterdagar vilket ledde till att det klirrade till lite för mycket på kontot i somras. vilket är något som vårt älskade CSN inte tycker om såklart..

skjutit upp det hur länge som helst med att anmäla att jag tjänat för mycket av någon anledning. dock tog jag mig i kragen förra veckan och gjorde mina ändringar och fick beslut häromdagen, och det blev det bästa tänkbara lösningen för mig. var rädd för en megaränta som dom är så duktiga på att dela ut, men slapp den så är så tacksam nu. säger bara det till alla er som vet med er att ni kanske tjänat lite mer än vad som är tillåtet enligt fribeloppet, räkna ut exakt hur mycket det är och ANMÄL!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: